c_300_250_16777215_10_images_10028.jpg

 

ترکمن سسی - مجتبی لشکر بلوکی مدرس دانشگاه می نویسد: روزی پس از ارائه مطلب در کلاس یکی از دانشجویان پرسید: استاد چرا از بین تمامی رئیس جمهورهای قبل و بعد انقلاب تاکنون؛ سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت شد؟ اصلاً راز محبوبیت آنان چه بود؟


پاسخ را اینگونه دادم،  انسان به این دلیل اشرف مخلوقات شد که عقل و اختیار به او تعلق گرفت،  اندیشه متعالی چیزیست که باعث برتری انسان نسبت به دیگر موجودات شد و این ویژگی زمانی ارزش پیدا می کند که در عمل متجلی گردد، نوع جهان بینی ما، مبنای اعمال و رفتار ماست، برخی انسانها با همین نوع نگاهشان به جهان اثراتی از خود باقی می گذارند که نامشان به نیکی یاد می شود و جاودانه می شود.

برخی ها ظرفیت پایینی دارند و بعضی ها رها از وابستگی به تجملات دنیوی هستند،  این افراد هدف خود از زندگی در این دنیا را درک کرده و رسالت خود را یافتند برای همین،  پول ،  خانه،  ماشین،  سمت و جایگاه در نوع رفتار آنان اثر منفی ندارد و خود را همچون سبک زندگی ائمه اطهار(ع) خود را خادم و کمک رسان جامعه می دانند ‌؛ نوع مدیریت آنان اسلامی بود و ظرفیت مسئولیت داشته و این سمت آنان را از رسالتشان دور نساخته بلکه از آن جایگاه برای خدمت بهتر به خلق خدا بهره بردند و رجایی و باهنر چنین بودند!!!

برای همین دشمنان اندیشه اسلام ناب محمدی(ص)،  تحمل آنها را نکرده و به شهادتشان رساندند!

و در پایان قسمتی از فرمایش امام خمینی (ره) در باب شخصیت آن دو بزرگوار برایشان خواندم که امام فرمودند:

« از خصوصیاتی که در این آقایان بود، آقای رجایی، آقای باهنر، آقای عراقی، آنی که به نظرم خیلی بزرگ است، این است که، آقای رجایی یک نفر آدمی بود، ... که از حال دستفروشی اش تا حال ریاستِ جمهور،  در روح او تأثیری حاصل نشد.

چه بسا اشخاصی هستند که اگر کدخدای ده بشوند، تغییر می کنند به واسطه ضعفی که در نفسشان هست، تحت تأثیر آن مقامی که پیدا می کنند، واقع می شوند. و اشخاصی هستند که مقام تحت تأثیر آنهاست از باب قوت نفسی که دارند؛ و آقای رجایی، آقای باهنر در عین حالی که خوب یکی شان رئیس جمهور بود، یکی شان نخست وزیر بود، این طور نبود که ریاست در آنها تأثیر کرده باشد، آنها در ریاست تأثیر کرده بودند؛ یعنی آنها ریاست را آورده بودند زیر چنگ خودشان، ریاست آنها را نبرده بود تحت لوای خودش. و این یک درسی است که انسان باید از اینها یاد بگیرد.»
صحیفه نور جلد ۲۹ صفحه ۳۶

آن روز دیدم که دانشجویانم با اینکه گلایه از برخی اقدامات دولت داشتند اما زبان به تحسین شهیدان رجایی و باهنر باز نموده و خود آنان تاکید بر الگو شدن آن شهیدان برای همه مسئولان داشتند.

هفته دولت و روز کارمند بر رجایی و باهنر مسلکان قوه مجریه گرامی باد

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر