c_300_250_16777215_10_images_11327.jpg

 

ترکمن سسی - ستار قوجق نژاد - گنبدکاووس وسیع ترین و دومین شهرستان بزرگ جمعیتی استان که حدود ۱۹ درصد روستاهای کددار استان را دارا بوده و با ۷ شهرستان دیگر استان و همچنین کشور ترکمنستان مرز مشترک دارد و یکی از اصلی ترین تامین کنندگان محصولات کشاورزی و دامی کشور بوده و بسیاری از شاخه های مهم دیگر نیز دارد.


اما این شهرستان دچار عقب ماندگی قابل محسوس در برخی شاخص ها نسبت به مرکز استان و حتی برخی شهرستانهای دیگر است.
در کنار تمامی عوامل مختلفی که ممکن است باعث این شرایط شده و گاها موجب نارضایتی نیز باشد ، لازم است به احتمال وجود یکی از عوامل مهم این عقب ماندگی ها توجه ویژه گردد.
ترک فعل وظایف قانونی تعداد اندکی از مدیران و کارکنان در طول سال‌های گذشته چقدر در این عقب ماندگی های شهرستان تاثیر داشته است ؟
آیا باید همه این عقب ماندگی ها که در طول چندین سال ایجاد شده است را بر عهده باد و باران و خورشید و ماه بگذاریم و یا صرفا عدم تامین کافی اعتبارات و...
مواردی همچون :
خشک شدن رودخانه اترک و تالاب‌های بین المللی و بحث پیگیری حق ابه ، مراتعی که در حال تبدیل شدن به بیابان هستند، عدم تامین مناسب آب شرب روستاهای نوار مرزی، بحث راه آهن و منطقه آزاد اینچه برون، عدم زهکشی مناسب و تبدیل شدن زمین های کشاورزی در برخی نقاط به شوره زار ، برداشت های بی رویه و غیر مجاز آب های زیر زمینی ، برداشت های غیر مجاز از بستر رودخانه ها ، نحوه ایجاد آب بندانها در طول چندین سال ،  آلودکی های محیط زیستی ، سو جریانت اداری ، عدم تامین و تاخیر بیش از یک دهه زمین بیمارستان، مشکلات حوزه سلامت،  بسیاری از مشکلات در داخل شهرها مانند ترافیک و سد معبر و... و شاید موارد دیگر...
اینها برخی از مواردی هستند که دست در دست داده و در طول سالیان گذشته تا کنون باعث عقب ماندگی شهرستان در برخی شاخص ها گردیده اند که نه همه تقصیر بر عهده ابر و ماه و خورشید و فلک هستند و بلکه دلایل دیگری از جمله احتمالا ترک فعل وظایف قانونی مدیران و کارکنان در طول این سالها در آنها نقش داشته است.
چندی پیش ریاست محترم جمهور دولت مردمی اعلام کرد (چک سفید امضا به هیچ مدیری نداده ایم ) و همچنین یکی از اخبار امیدوار کننده روزهای گذشته این بود که رئیس کل محترم دادگستری استان اعلام نمودند که ۳۱ پرونده ترک فعل مدیران استان گلستان در دستگاه قضایی تشکیل شده است ...
ضمن تشکر و خدا قوت به دولتمردانی که برای پیشرفت و آبادانی استان و شهرستان زحمات فراوانی میکشند همچنین خدا قوت به بزرگواران سازمان بازرسی و دادگستری استان و شهرستان، خواهشمندیم این روند بررسی دقیق مصادیق ترک فعل وظایف قانونی مدیران و کارکنان که ممکن است باعث عقب ماندگی شهرستان و استان شده باشد همچنان با قدرت و جدیت ادامه داشته باشد.
دست در دست هم دهیم به مهر ... گلستان خویش را کنیم آباد...
ستار قوجق نژاد ؛عضو شورای بخش مرکزی گنبد کاووس

دیدگاه‌ها  

0 #1 هیوه چی 1402-01-31 14:59
ان شاء الله عقل سلیم، گوش شنوا وجدانی بصیر و مدیری یافت شود به این مطالب توجه کند.
نقل قول کردن
0 #2 احمد مقدم 1402-01-31 15:00
حرف های معقولی که تابحال گفته و مطرح نشده ، درود
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر