c_300_250_16777215_10_images_22011.jpg

 

ترکمن سسی - رشید قاری یزدانی در یادداشتی نوشت: واقعه کربلا تنها یک روز از تاریخ را شامل شد، اما اندیشه حضرت امام حسین (رضی الله تعالی عنهم) ماندگار شد و ایشان را به عنوان مظهر اندیشه آزادی و آزادگی به آیندگان معرفی کرد.


امام جمعه دهستان باغلق راز و جرگلان در این یادداشت خود نوشت: از بزرگان اهل سنت روایت است که پیامبر(ص) حضرت امام حسن را بغل نموده و بوسید و روی پای راست خود قرار داد و فرمود: به این فرزندم اخلاق و هیبت خود را هدیه می کنم و سپس امام حسین را نیز بغل نمود و بوسید و بر روی پای چپ خود قرار داد و فرمود: شجاعت وجود خود را به او بخشیدم.


در روز تاسوعا و عاشورا اهل سنت مراسم صدقه دادن و دعوت کردن از ریش سفیدان و مستمندان برای خواندن دعا برای شادی روح شهدای اسلام و امام حسین (رضی الله عنهم) را دارند. آسمان کربلا در روز شهادت امام حسین (رض) رنگ خون گرفته بود، گویی که قیامت شده است.


واقعه کربلا تنها یک روز از تاریخ را شامل شد، اما اندیشه حضرت امام حسین (رضی الله تعالی عنهم) ماندگار شد و ایشان را به عنوان مظهر اندیشه آزادی و آزادگی به آیندگان معرفی کرد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر