c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-08-02_09-12-47.jpg

 


ترکمن سسی - متین نیازی - اخیراً افرادی معلوم‌الحال در حرکتی که خشم و  نفرت 2 میلیارد مسلمان جهان را درپی داشت اقدام به آتش زدن کتاب آسمانی قرآن کریم نمودند، که این حرکت نشأت گرفته از عدم اعتقادات به ادیان الهی بوده.


اینجانب نیز به‌عنوان یک جوان مسلمان و معتقد، ضمن ابراز انزجار و تقبیح کردن این اقدام، از سازمان ملل انتظار می‌رود که گام‌های موثری را به منظور جلوگیری از تکرار امثال این رخداد‌ها که قلوب دومیلیارد مسلمان جهان را جریحه‌دار نمود، تدبیری اتخاذ کند و کشورها را به وارسی در قوانین وادار نموده، که اجازه وقوع چنین اقداماتی را می‌دهد، که طبق میثاق‌ها و قواعد بین‌المللی، احترام به عقاید و باورها از اصول اساسی حقوق ملت‌هاست.

اقدام ذلت‌بار  پلیس، دولت سوئد در صدور مجوز برای آتش‌زدن قرآن کریم، نشأت گرفته از عمق استیصال و کینه‌ورزی دولت‌های استبدادی غربی در برابر اصول‌های حیات‌بخش آموزه‌های الهی دارد».

واکنش کمیسر حقوق بشر سازمان ملل فولک تورک که در نشستی جهت بررسی آتش زدن قرآن در سوئد در مقر این سازمان در ژنو برگزار شده بود، که از «نفرت‌پراکنی در همه جای دنیا» انتقاد نمود و عنوان داشت که «به نظر می‌رسد این اتفاقات برای برانگیختن خشم و ایجاد تفرقه در جوامع ایجاد شده است»  

لذا ضمن محکوم کردن این اقدام قبیح از کلیه کشور‌های اسلامی انتظار می‌رود که مراتب خشم و انزجار خود را به گوش سازمان ملل و کشور سوئد برسانند.

"من‌الله التوفیق"
متین نیازی -- فعال اجتماعی، پژوهشگر مسائل حقوقی
دهم مرداد ماه

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر