c_300_250_16777215_10_images_22102.jpg

 


ترکمن سسی - عبدالغفور رومی - جریان تحریم مردمی که این روزها علیه برخی شرکت‌های فرصت‌طلب، به راه افتاده است در درون خود با یک تنفر از ویژه‌خواری و سپس لگدپرانی این شرکت‌ها همراه است؛ بنگاه‌های اقتصادی که سال‌ها با جعل عنوان دانش‌بنیان، مزایای زیادی را برای خود به دست آوردند و اکنون به اسم جوانان نخبه خود را در طراز شایستگان مملکت می‌بینند!


در حالی‌ که پرونده امنیتی پروژه مهسا امینی در حال بسته شدن است و دیگر کسی با آن خواب براندازی را نمی‌بیند، پرونده‌های دیگری در حال گشوده شدن است؛ اما نه به دست قوه قضائیه و مسئولان امنیتی، بلکه به دست مردم و فعالان عرصه‌های مختلف که اینک بیش از گذشته متوجه عمق رذالت و فرصت‌طلبی برخی در دوران آشوب شده‌اند!
در چند روز گذشته و هم‌زمان با انتشار تصویری از کارمندان «طاقچه» واکنش‌های مردمی و نخبگانی به این اقدام، سنگین بوده است؛ آن‌چنان که با گذشت چند روز و علی‌رغم توجیهات فاقد ارزش این شرکت، هنوز هم این جریان از تب‌وتاب نیفتاده است!
اما آنچه باعث شده است که واکنش‌ها به سرعت تبدیل به یک جریان تحریمی علیه این شرکت شود، نکته جالبی است که می‌توان آن را عامل تشدیدکننده تحریم این شرکت دانست؛ استفاده این شرکت از مزایای دولتی و رشد قارچ‌گونه آنان در عرصه تجارت الکترونیک که با پشتوانه برخی افراد صورت پذیرفته است!
واقعیت این است که افراد فرصت‌طلبی که این روزها پرستیژ روشنفکری گرفته‌اند، سال‌هاست با مصادره و تحریف الفاظی همچون نخبه و ایده‌پرداز، برای خود موقعیت‌های زیادی را در کشور ساخته‌اند و یاد گرفته‌اند که با لابی‌گری و گرفتن آستین برخی افراد صاحب نفوذ، برای خود زمینه رشد و جهش پولی را فراهم کنند؛ از این روی برملا شدن نمک خوردن و نمکدان شکستن این جماعت، فرصت خوبی بود تا دیگر فعالان کشور اشمئزاز و نفرت دیرینه خود را از این ابن‌الوقت‌های بازاری نشان دهند!
این شرکت‌ها باید بدانند برملا شدن ماهیت دلال‌گونه آن‌ها که تاکنون در پوششی از نخبگی مخفی شده بود، بیش از همه، مردم و جوانان نخبه این کشور که گاهی در پیچ‌وخم گرفتن یک وام گرفتار هستند را در برابر آن‌ها قرار خواهد داد؛ روندی که در طی چند روز گذشته آغاز گردیده است و تا تأدیب این بچه لوس‌های سیاسی ادامه خواهد یافت.
آن‌ها اینک می‌دانند جایی در میان مردم و حتی اندک حامیان پروژه مهسا ندارند و اقشار مختلف مردمی، مدت‌هاست فهمیده‌اند که برخی به امید پول بیشتر، هنجارشکنی می‌کنند؛ روزگاری توییت‌های تند زده و دعوت به آشوب می‌کنند و  یا همانند الان، عکس‌های عریان و بدون روسری منتشر می‌کنند.

 

نکته: انتشار یادداشت های رسیده و نظرات شهروندان الزاما به معنای بیان دیدگاه این رسانه نمی باشد و در راستای گسترش اطلاع رسانی است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر