c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-08-07_10-02-45.jpg

 


ترکمن سسی - عبدالرسول جوادی بالاجاده - ۱۷ مرداد سالروز پاسداشت و تکریم و تجلیل از تلاشهای رسانه ای خبرنگاران، فرصتی مغتنم برای قدردانی از خدمات رسانه ای این قشر می باشد و شاید فرصتی برای نگاهی متفاوت از شغل سخت و پر مسئولیت می باشد.


ماندم که چه نامم خبرنگاران را !!

قشری که شاکله آن از نخبگان، اندیشمندان، مطلعین و متخصصین که قلم و بیان شان حرفه ای و با شناختی عمیق از یک موضوع ،سناریو و رویداد حکایت‌ها روایت می‌کند و در مسیر شناخت دهی،آگاهی بخشی و اطلاع رسانی و در واقعیت و عمق کلام " معرفت و بصیرت افزا" گام بر می‌دارد.

خبرنگاران را مردم جامعه " امین،گوش شنواو  چشم بینا" می‌خوانند و از آن سو که دغدغه های جامعه را شناسایی و در صدد مطالبه گری و پیگیری هستند،همراه و همدل جامعه می‌خوانند و جایگاهی ویژه برای این قشر به عنوان " قشر تاثیرگذار جامعه" بر می شمارند.


در مقابل این نگاه،نگاه خاص مدیران و مسئولان دولتی و عمومی است که تا آنجائیکه برای معرفی،توانمندی ، عملکرد و اقدامات دستگاه ها منعکس می‌شود! خبرنگاران را مشاورین امین و چشم و گوش جامعه بر می شمارند و لیکن هنگامی که مطالبه گری دارند، پیگیری مطالبات مردمی و چراها و بایدها می‌شود تقابل و نقدها را ترمز حرکت می دانند و...

نمیدانم چه نامم خبرنگاران را !!

هنگامی که از ناپدید شدن آرد و گندم در سیلوها، صف های طولانی و کیفیت پایین نان، قطعی های آب و برق ،گرانی نهاده‌ها و گوشت و مرغ و تخم مرغ، جاده های پر خطر، تجهیزات بیمارستانی، طرحهای عمرانی رها شده و تخلفات کارکنان دستگاهها و ناکارمدی مدیران و مسئولان می‌گویند، برخوردهای سیاسی و حزبی و جریانی خبرنگاران چکشی بر سر خبرنگاران می‌شود و گاهی در تقابل با آن شکایت‌ها و ...وارد و دادگاه و دادسرا پاداش گزارش و خبرها و ...می‌شود.

ماندم که چه نامم خبرنگاران را!!

هر چه هست و می پندارند !
خبرنگاران عامل حرکت ،جنبش ،رعایت و قانون مندی و مردم داری می‌شوند و تابلوهای توجه و احتیاط و سرعت‌های مجاز مدیران و دستگاهها می باشند.

شایسته است این حیث قدردان تلاشهای رسانه ای خبرنگاران در جامعه بود.

قشری که با سختی کار کمترین توجه مدیران را بخود دارد و امید است تا مشکلات صنفی و شغلی این قشر تاثیرگذار جامعه هم توجه شود و بدور از هر گونه نگاه جریانی و سیاسی به همه فعالان رسانه ای از صدا و سیما، خبرگزاریها،کانالها و پچ های اینستاگرامی را در همه حال همراه مردم و مطالبه گر جامعه بدانند و نقدهای وارد را نیاز جامعه بپندارند و خرده گیری نکنند.


یادداشتی به قلم عبدالرسول جوادی بالاجاده فعال رسانه ای استان گلستان

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر