c_300_250_16777215_10_images_23033.jpg


ترکمن سسی - عبدالرسول جوادی بالاجاده فعال رسانه ای گلستانی در یادداشتی نوشت: با تایید عده ای از نامزدهای انتخاباتی، ساختار انتخاباتی در حوزه های انتخابیه گرگان و آق‌قلا و کردکوی و بندرترکمن دستخوش تغییرات اساسی شده است.


در گرگان که رقابت سنگین و نزدیکی بین سنگدوینی و منتظری ، خمر، حجتی و امان زاده و هزارجریبی و.... رقم می‌خورد با ورود "ابراهیم قدمنان" از جریان اصلاح طلب که سابقه فرمانداری کردکوی و مدیر کلی در استانداری گلستان [ را دارد] و از فعالان سیاسی استان بود و در کنار " ابوذر فردوسی " از جریان اصولگرا و مورد حمایت " طاهری " از فعالان اقتصادی، فضای انتخاباتی را تغییر داد و بر این اساس فرایند [رقابت های] انتخابات چند وجهی شده است و احتمال رقابت " فردوسی " و " قدمنان" با رقبای اصلی انتخابات گرگان و آق‌قلا ، سنگدوینی، منتظری، امان زاده و خمر " را نزدیکتر و سنگین‌تر ساخت .
قدمنان با پشتوانه جریان سیاسی اصلاح طلب در مرکز استان و فردوسی با پشتوانه سیاسی اصولگرایی و گرایش جوانان و فعالان اقتصادی می‌توانند انتخابات گرگان را دستخوش تغییر نمایند و عملا با ورود این دو معادلات انتخاباتی تغییر کرد.
حال باید دید کدام یک از نامزدهای مطرح این حوزه، گوی [سبقت در] رقابت را از سایرین می رباید و امکان نزدیکی به کرسی بهارستان را دارد .
در حوزه انتخابیه غرب گلستان هم با ورود نیروهای جدید چون " حجازی، بهرامی و سلمانی و تلوری، از شهرستانهای کردکوی و بندرگز میدان رقابت نامزدهای مطرح " جلال، محمد قلی و کامران ایری و رجب محمد آبادی در بندر ترکمن و گمیشان با بابایی، کاویانی، متکی و حسینی در کردکوی و بندرگز را دستخوش تغییراتی اساسی کرده است.
"سلمان بهرامی" که سابقه فعالیت و شناخت در حوزه مجلس را داراست در کنار "دکتر حجازی" که تجربه انتخاباتی دوره های پیشین را دارد و " سلمانی از روستای النگ " و " تلوری " از روستای تلور بندرگز موجب تغییرات سیاسی در سبد رای نامزدهای مطرح منطقه می‌شود.
در بندرگز جریان اصولگرایی با " زهیر متکی " آقا زاده منوچهر متکی وزیر پیشین امور خارجه و نماینده دوره اول مجلس با حمایت " دکتر نظری مهر " در تلاش است تا با رقبایی چون " ابوطالب کاویانی " که سابقه مدیریت آموزش و پرورش و اداره ورزش و جوانان در دولت‌های نهم و دهم را داشته است و " قربانعلی بابایی " فرماندار پیشین بندرگز به رقابت بپردازد .
با تایید صلاحیت [احتمالی] نامزدهای انتخاباتی در این حوزه به یقین سبد آرای انتخابات دستخوش تغییراتی اساسی خواهد شد .
اما از آسیب های تعدد نامزدها، شکسته شدن تمرکز رای و پراکندگی آن در شهرستانهای کردکوی ، نوکنده و بندرگز خواهد بود که در مقابل رقبای قوی بندرترکمن " جلال ، محمد قلی ، کامران ایری و رجب محمد آبادی" و چهره های نوظهور انتخاباتی در صحرا میدان رقابت را سخت‌تر خواهد کرد.
هنوز هم باید انتظار تغییرات در این حوزه ها را با انتقال نامزدها از سایر حوزه ها به ‌این حوزه داشت. زمزمه هایی از انتقال حشمت فرخی از روستای بالاجاده کردکوی از حوزه گرگان و آق‌قلا به غرب استان گلستان هم به گوش می‌رسد و اینکه احتمال انتقال "زهیر متکی" از حوزه غرب به حوزه تهران می‌رود.
حال باید دید تا پایان اعلام نظر تایید صلاحیت [از سوی] شورای نگهبان چه افرادی به جمع نامزدهای این دو حوزه انتخابیه گرگان و آق‌قلا و کردکوی و ترکمن وارد می شوند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر