c_300_250_16777215_10_images_23036.jpg

 

ترکمن سسی – علی شاهینی، پژوهشگر و عضو بنیاد ملی نخبگان ایران در یادداشتی نوشت: چالشهای فرهنگی از جمله مسائلی هستند که بر توسعه و پیشرفت جوامع تأثیر میگذارند. برای برون رفت از این چالشها، میتوان از راهکارهای مختلفی استفاده کرد.


در ادامه به برخی از این راهکارها اشاره می کنم:
تقویت هویت فرهنگی و ملی:
با تقویت هویت فرهنگی و ملی، می توان از تأثیرات منفی فرهنگهای بیگانه و تحریف کننده بر فرهنگ اصیل و ارزشمند ایرانی اسلامی جلوگیری کرد. برای این منظور، باید از ترویج ارزشها، آداب و رسوم، تاریخ و تمدن، هنر و ادبیات، علم و دانش ایرانی اسلامی استفاده کرد.
توسعه فرهنگ عمومی و آگاهی بخشی:
 با توسعه فرهنگ عمومی و آگاهی بخشی، می توان از افزایش سطح دانش و فهم مردم در مورد مسائل و چالشهای فرهنگی بهره برد. برای این منظور، باید از ایجاد فضاهای گفتگو و تبادل نظر، انتشار کتابها و مقالات، برگزاری همایشها و نمایشگاهها، استفاده از رسانه ها و فناوریهای ارتباطی استفاده کرد.
تقویت فرهنگ انتقاد و پذیرش انتقاد:
 با تقویت فرهنگ انتقاد و پذیرش انتقاد، می توان از ارتقاء کیفیت و کارایی فعالیت های فرهنگی بهره برد. برای این منظور، باید از ایجاد فضاهای مناسب برای بیان نظرات و پیشنهادات، انجام نقد و بررسی علمی و اخلاقی، احترام به نظرات مخالف و اصلاح خطاها و نواقص استفاده کرد. اینها برخی از راهکارهای برون رفت از چالشهای فرهنگی هستند که البته نیاز به هماهنگی و همکاری بین دستگاههای مختلف دارند.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر