c_300_250_16777215_10_images_photo_2024-02-24_08-17-01.jpg

 



ترکمن سسی - عبدالرسول جوادی بالاجاده - با شروع تبلیغات انتخاباتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری، تنور انتخابات در غرب استان گلستان شعله ور شد .


این گرما دهی انتخابات از ماه‌های گذشته با ثبت نام نامزدها و معرفی برنامه ها و شعارها با تشکیل جلسات خانگی و اجتماعات محدود شروع و با اعلام تایید صلاحیت از سوی شورای نگهبان به صورت میدانی فضای انتخاباتی توسعه یافت .

تشکلات سیاسی،احزاب و جریان‌ها هم با ارزیابی از شرایط مقبولیت و گرایش جامعه به سمت و سوی نامزدها، یارگیریهای سیاسی خود را انجام دادند و بر این اساس( شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی به دو نامزد همسو " عبدالجلال ایری و احمد سردار زاده"و شورای وحدت به" قربانعلی بابایی "رسیده است .

در کنار این تقسیم بندی های سیاسی جریان‌ها،نامزدهای مستقل هم به سامان دهی و یارگیری پرداختن و با اعلام "مستقل" در انتخابات شرکت کردند که شاخص ترین آنها "سید محمود حسینی از کردکوی"،" ابوطالب کاویانی و سلمان بهرامی از بندرگز و نوکنده "و" دکتر محمد قلی ایری، رجب محمد آبادی"می باشند.

با این روند تنور انتخابات مجلس دوازدهم با ورود" احمد سردار زاده" در کردکوی داغتر و موجب وحدت قبایل و اقوام در روستاها و شهر کردکوی شده است
و عملا فضای رقابتی با نامزدهای مطرح این دوره" جلال ایری،قربانعلی بابایی و سید محمود حسینی"در کردکوی ایجاد کرد.

لیکن آنچه از نتایج ارزیابیها بدست می آید،رقابت انتخاباتی مجلس دوازدهم بین "عبدالجلال و محمد قلی ایری و محمد رجب آبادی در بندرترکمن"و" قربانعلی بابایی،احمد سردار زاده"در کردکوی و بندرگز و نوکنده هم بیشترین رقابت از آن"جلال ایری،قربانعلی بابایی،ابوطالب کاویانی،دکتر حجازی"بچشم میخورد.

با این توصیف،حال و هوای انتخاباتی در غرب گلستان شعله کشید و گرمای خاصی بخود گرفت .

این درحالی است که حمایت  و هم افزایی تعدادی از نامزدهای انتخاباتی دوره های پیشین مجلس و این دوره از انتخابات با تعدادی از نامزدها موجب تغییراتی در سبد آرای نامزدهای مورد حمایت و اجماع شده است.

تعدد نامزدهای انتخاباتی موجب شکسته شدن آرا منطقه خواهد شد و شایسته آن است با نامزدهای که شرایط عمومی و مقبولیت و سبد آرای بیشتری دارند اجماع و هم افزا باشند.

آنچه از نظر سنجی ها بدست می آید رقابت نزدیک"عبدالجلال و محمد قلی ایری"و با فاصله ای نزدیک با "رجب محمد آبادی " در رقابت با رقبای خود در کردکوی و بندرگز " قربانعلی بابایی و احمد سردار زاده" قرار خواهند گرفت .

اگر اجماع نامزدهای شهرستانهای بندرگز،کردکوی و نوکنده بر یک یا دو نماینده اتفاق افتد،شرایط هم ترازی برای یک نامزد در مرحله دوم انتخابات در برابر "عبدالجلال و محمد قلی ایری"پیش بینی میشود

عملا دور دوم انتخابات با دو منتخب از چهار نامزد انتخاباتی"عبدالجلال،محمد قلی ایری،قربانعلی بابایی و احمد سردار زاده"خواهد کشید.

آنچه که معادلات انتخاباتی ارزیابی های فعلی را تغییر خواهد داد""مشارکت حداکثری مردم شهرستان های کردکوی، بندرگز و نوکنده و اجماع نامزدهای انتخاباتی این سه شهر به یک یا دو نامزد" و همچنین اجماع نامزدهای ترکمن و گمیشان و سیمین شهر هم به یک یا دو نامزد خواهد بود.

 

دیدگاه‌ها  

0 #1 مطالبه گر 1402-12-05 18:07
این همه نماینده آمدند و رفتند چه کار مفیدی انجام دادند؟ نمایندگان دوره های قبل گزارشی از عملکرد خود ارائه دهند چون به چشم که چیزی نمی بینیم!
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر