c_300_250_16777215_10_images_77821_668.jpg

ترکمن سسی-عبدالمناف آق ارکاکلی:اعلام حمایت قدسیه آبشناس از مهندس عبدالغفور امانزاده واکنش های متفاوتی در میان فعالان ترکمن صحرا و علاقمندان به مباحث انتخاباتی و سیاسی به دنبال داشت.


قدسیه آبشناس به عنوان کاندیدای سیستانی که نتوانست از فیلتر شورای نگهبان عبور کند با اعلام حمایت خود از مهندس امانزاده  خبر از بلوغ سیاسی خویش داد.

اعلام حمایت آبشناس از امانزاده حاوی پیام های نهفته ی زیادی است که نباید نادیده گرفته شود.

آبشناس با این سخن که امانزاده فردی توانمند است به استقبال این کاندیدای ترکمن رفت و به برخی از فعالان ما آموخت فارغ از قومیت و جناح بندی های سیاسی توانمندی نیز ملاک گزینش و انتخاب است.

برخلاف برخی از فعالان ما که قومیت برای آنها دست آویزی برای دست یابی به منافع شخصی است و فقط همفکران خویش را در کرسی های مختلف تحمل می کنند،آبشناس به ما آموخت فارغ از هرگونه مرزبندی سیاسی تنها به نزدیکان خویش نمی اندیشد بلکه برعکس به مردم داری و لیاقت نیز اهمیت وافری می دهد.

آبشناس به عنوان فردی از قومیت سیستانی از کاندیدای ترکمن حمایت کرد و اثبات نمود دغدغه های قومیت ها را بهتر از هر جناح و خط فکری،قومیت ها درک می کنند چرا که دچار دغدغه های مشترک در جامعه هستند.

آبشناس معنی واقعی اتحاد را معنا کرد،مدت ها بود که فعالان ما گمان می کردند سیستانی ها به عنوان یک قومیت فقط در تفکر تامین منافع خویش هستند که عمل آبشناس معنای واقعی اتحاد میان اقوام بود.

در جامعه ی ما نخبه کشی های بسیاری به دلیل اختلافات طایفه ای رخ داده است که در برخی موارد بزرگان ما به این اختلافات دامن زده اند و مستندات غیرقابل انکاری علی الخصوص پشت تریبون های انتخاباتی در ذهن مردم منطقه هک شده است،آبشناس با اعلام حمایت خویش از امانزاده درس ریش سفیدی به برخی از بزرگان ما داد.

آبشناس به ما آموخت به عنوان قومیت در قید و بندهای احزاب نباشیم و فراجناحی بیاندیشیم،چرا که تفکرات جناحی ما را دچار اختلافات شدید خواهد کرد،وی آموخت برای قومیت ها بیش از هر چیزی حضور مردی از جنس خود آنان مهم است و اگر روی به احزاب می آورند به دلیل تامین منافع آنان است،حال آنکه مردی از جنس قومیت ها حتی اگر مستقل باشد بهتر از هر جناح سیاسی درد مردمش را درک می کند.

شجاعت آبشناس ستودنی است،در زمانیکه برخی فعالان ما بنا به دلایل در ظاهر حزبی ولیکن در واقعیت امر به دلیل بغض های شخصی روی به تخریب امانزاده آورده بودند،آبشناس پشت تریبون اعلام حمایت خویش را از مهندس امانزاده علنی کرد.

این سوال که آیا امانزاده در تصاحب کرسی مجلس موفق می شود یا خیر،تا چند روز دیگر مشخص خواهد شد ولیکن نفس عمل آبشناس حاوی درس هایی است که باید الگوی برخی از فعالان ما باشد.

دیدگاه‌ها  

-10 #1 سیستانی 1395-02-04 13:38
خانم آبشناس کیست؟
تنها حمایت کردن از کاندیدای مورد علاقه شما او را بررگ نخواهد کرد
او فقط و فقط کاندیداییست که ردصلاحیت شد
او فردی سیاسی نیست که اعلام حمایتش را درشت می کنید
آبشناس کسی است که علی رغم رد صلاحیت قصد داشت هوادارانش را ضد شورای نگهبان بشورد
هرچند حمایتش برای شما بزرگ است.اما او در قوم سیستانی هیچ جایگاهی ندارد.او ریش سفید سیستانی نیست
او یک کاندیدای رد صلاحیت شده ای بیش نیست
نقل قول کردن
-7 #2 امیر 1395-02-04 21:22
سلام.لطفا با پرداختن به خبر های این خانم تایید نشده ،اندک حامیان خود را دربین غیر ترکمن ها از دست ندهید.سیستانیها ولایی هستند وتابع رهبر انقلاب ومنویات ایشان یعنی تابع قانون وشورای نگهبان.بعد از شمارش آرائ خواهید دید وی پیچ جایگاهی ندارد شما اگر توجه نمایید بجز چند نفر که همیشه پای ثابت ایشان بودند کس دیگری نیست.لطفا از بطن جامعه خبر بگیرید.
نقل قول کردن
+3 #3 ترکمن 1395-02-05 10:29
به نقل از سیستانی:
خانم آبشناس کیست؟
تنها حمایت کردن از کاندیدای مورد علاقه شما او را بررگ نخواهد کرد
او فقط و فقط کاندیداییست که ردصلاحیت شد
او فردی سیاسی نیست که اعلام حمایتش را درشت می کنید
آبشناس کسی است که علی رغم رد صلاحیت قصد داشت هوادارانش را ضد شورای نگهبان بشورد
هرچند حمایتش برای شما بزرگ است.اما او در قوم سیستانی هیچ جایگاهی ندارد.او ریش سفید سیستانی نیست
او یک کاندیدای رد صلاحیت شده ای بیش نیست

حالا شما خودت دوست نداری به ترکمنا رای بدی چرا داغ کردی و به خانم آبشناس رای میدی.ایشون حتی اگه نماینده سیستانیها هم نباشن خودشون که سیستانی هستن.افتخار دادن اومدن قدمشون روی چشم ما ترکمنها
نقل قول کردن
0 #4 amin 1395-02-09 22:25
عمل خانم آبشناس بسیار شجاعانه بود حتی اگه به قول دوستانی که کامنت گذاشتن، حتی طرفدارانی در بین خود سیستانی ها نداشته باشد و رای ای برای اقای امانزاده به ارمغان نیاورد ولی ایشان با این کارشان این تصور که ترکمن ها و سیستانی ها در مقابل هم هستند نه در کنار هم را شکست و راهی را برای تقابل متقابل سازنده باز کرد. حداقل اش این است که ایشان از این به بعد می تواند در انتخابات های اینده به راحتی بین ترکمن ها بیاد و برای یک سیستانی ازشان رای بخواهد و کسی هم حساس نشود.

اگر آقای امانزاده رای بیاورد که قضیه کلا فرق می کند، یعنی طوری خواهد شد که سیستانی ها هم سهمی در پیروزی خواهند داشت و این کاملا به نفع خودشان است و به اتحادی خواهد انجامید که اینده نشان خواهد داد چقدر مهم هست.
نقل قول کردن
-1 #5 کیخا 1395-02-11 08:20
خدا عاقبت ما زابلی ها را بخیر کند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر