c_300_250_16777215_10_images_000000000000000000000000----------______-------.jpg

ترکمن سسی-عبدالمناف آق ارکاکلی:کاندیداهای شورای شهر گنبدکاووس به روزهای پر تب و تاب انتخابات این شهر نزدیک می شوند.

 

بانوان کاندیدای ترکمن نیز کار خویش را با تشکیل کمپین های هواداران خود در فضای مجازی شروع کرده اند و با استقبال بالایی نیز روبرو شده اند،استقبالی که در صورت تداوم می تواند وزنه و پایه رای خوبی برای آنها باشد چرا که تقریبا در کمپین های تلگرامی و مجازی این بزرگواران از تمامی محلات گنبدکاووس،جوانان،دانشجویان،اساتید دانشگاهی و اقشار مختلف حضور دارند.

 

وقتی نگاهی اجمالی به اعضای کمپین های تلگرامی این بزرگواران بیاندازیم،متوجه می شویم که اعضای این کمپین ها را بیشتر جوانان تشکیل می دهند و اعضای کمپین ها یکسان نیستند.

 

هنگامی که به گروه های تلگرامی فعالان انتخاباتی و سیاسی گنبدکاووس سری بزنیم،متوجه خواهیم شد که تقریبا اعضای این گروه ها را افراد مشخص تشکیل می دهند و بیشتر مباحث یکی و تکراری است،در واقعیت امر فقط مدیران گروه ها تغییر می کنند،در کمپین های هواداران بانوان داوطلب ترکمن در گنبدکاووس اعضای مشترک را کمتر می توان مشاهده کرد و بر خلاف گروه هایی که فعالان انتخاباتی و سیاسی در آن حضور دارند تیپ جوان در این گروه ها حضور فعالی دارند.

 

بانوان کاندیدای ترکمن،در صورت حفظ این روند و انتقال مباحث مطرح شده و نظریات خود در گروه های منتسب به آنان،به متن جامعه و خانواده های اعضاهای حاضر در کمپین می توانند با اقبال خوبی روبرو شوند.

 

این اواخر نیز خبرهایی دال بر ائتلاف بانوان ترکمن در انتخابات شورای شهر گنبدکاووس به گوش می رسد که با مخالفت برخی از جریان ها در گنبدکاووس روبرو شده است و از ائتلاف بانوان ترکمن به عنوان زنگ خطری بزرگ برای خود یاد می کنند که در صورت تحقق این ائتلاف باید منتظر تحولات اساسی در فضای انتخاباتی گنبدکاووس باشیم چرا که کسی نمی تواند منکر سهم آرای بانوان و تاثیر آنها در انتخابات درون شهری باشد.

 

برای درک بیشتر این موضوع،می توان به دور سوم و چهارم شورای شهر گنبدکاووس برگشت،جایی که بیشترین آرا را بانوان به خود اختصاص دادند.

 

از سویی دیگر بی مهری به بانوان ترکمن در انتخابات شورای شهر و انتخاب فقط یک نفر از آنها در ائتلاف های مختلف می تواند انگیزه ای برای ائتلاف بانوان داوطلب ترکمن باشد.

 

جالب تر اینکه همان یک سهم برای بانوان نیز برخی اوقات از سر اجبار و قانع نگه داشتن بانوان و اخذ آرای آنان است،در واقعیت امر خواه یا ناخواه نگرش حذفی و جنسی نسبت به این بزرگواران وجود دارد و برخی از هواداران این بزرگواران از بی اعتنایی نسبت به بانوان کاندیدا احساس ناخوشایندی دارند و با توجه به درصد جمعیت و آرای بانوان خواستار سهم بیشتر این بزرگواران در ائتلاف های مختلف هستند.

 

هنگامیکه سخن از سهم خواهی انتخاباتی نزد برخی از فعالان انتخاباتی و سیاسی گنبدکاووس می شود،غالبا برخی از طایفه ها یا محلات از قدرت آرای خویش سخن می گویند تا بتوانند خواسته های خویش را عملی کنند و پتانسیل آرای بانوان ترکمن می تواند قدرت چانه زنی آنها را در برخورد با برخی از جریان ها بالاتر ببرد.

 

بسیاری از جریان های مدعی در گنبدکاووس از ائتلاف بانوان ترکمن(به صورت کاملا قومی یا بانوان ترکمن با بانوان غیرترکمن) بشدت هراس دارند و از اکنون می کوشند با ترفندهای مختلف مانع تحقق این ائتلاف شوند.

 

این افراد و جریان ها باید مدنظر داشته باشند که اینگونه ائتلاف ها نشانی از شعور بالای بانوان ترکمن و حامیان آنها است و نباید بانوان ترکمن را که مادران و خواهران قوم ترکمن هستند به خاطر تشکیل ائتلافی که حق قانونی و شرعی آنها است مورد تخریب قرار دهند و باید در فضایی محترمانه با این بزرگواران وارد مذاکره و گفتگو شوند تا باعث آزردگی خاطر و تشتت آرای بیشتر نشوند.

 

برخی از افراد و جریان ها باید توجه کنند که نباید با بانوان ترکمن با رفتارهای تاکتیکی و انتخاباتی متداول و معمول رفتار کنند و در حفظ حرمت این بزرگواران کوشا باشند و به قولی تقوای سیاسی و انتخاباتی خویش را در برخورد با بانوان ترکمن حفظ کنند.

 

بانوان ما نیز دغدغه های خاص خویش را دارند،دغدغه هایی که سالها مورد بی توجهی قرار گرفته اند و شاید این بی توجهی ها و استفاده ابزاری از پتانسیل آرای بانوان ترکمن در انتخابات و فراموشی خواسته های آنان پس از اتمام رای گیری عاملی قوی برای تشکیل ائتلاف بانوان ترکمن شده است.

 

امیدواریم در  این دوره از انتخابات،بانوان ترکمن بتوانند به حداقل جایگاه اجتماعی خویش دست پیدا کنند و در آخر نیز امیدواریم هیچ یک از جریان ها از اتحاد واقعی و عملی غافل نمانند.

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر