c_300_250_16777215_10_images_10440.jpg

 


کومیش دپه - ترکمن سسی - آیین شکر گزاری و جشن برداشت میگوی پرورشی، ظهر امروز پنج شنبه 10 آذر با حضور جمعی از مسؤلین ملی و استانی در شهر کومیش دپه برگزار شد.


به گزارش خبرنگار ترکمن سسی، این مراسم به میزبانی اداره کل شیلات گلستان در کانون عبدیجان آخوند نبوی نژاد کومیش دپه و با حضور سید حسین حسینی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات کشور برگزار شد.

مسئولین شیلات استان می گویند امسال 3 هزار تن میگوی پرورشی در مجتمع های پرورش میگوی گمیشان تولید شده که دو برابر میزان تولیدی سال قبل است. سید حسین حسینی رئیس سازمان سیلات ایران در این مراسم تاکید کرد جشن واقعی برداشت ما زمانی است که علاوه بر فاز یک فاز دو مجتمع گمیشان و مجمعا 10 هزار هکتار از مزارع پرورش میگو در گمیشان را وارد مرحله تولید بکنیم. به گفته مسئولین استانی حدود 80 درصد این تولیدات به کشورهای خارجی صادر می شود. همچنین تعداد 2400 نفر نیز به صورت مستقیم و غیر مستقیم صنعت میگو در گلستان اشتغالزایی ایجاد کرده است.
.
پس از اعلام برنامه توسط حاج سیروس کمی مجری برنامه ، مراسم حدود ساعت 10:30 با تلاوت آیاتی از قرآن کریم با صدای احمد قاری عاصمی ، قاری و عضو شورای شهر کومیش دپه آغاز شد.

سخنرانی مسولین ، اجرای موسیقی سنتی و نمایش طنر توسط هنرمندان ترکمن، برپایی نمایشگاه طبخ آبزیان و تجلیل از تولیدکنندگان و  فعالان صنعت میگو از بخش های این مراسم بود.

 امید سقلی فرماندار شهرستان گمیشان، اسماعیل جباری مدیرکل شیلات گلستان، جلال ایری نماینده مردم غرب گلستان در مجلس و سید حسین حسینی رییس سازمان شیلات کشور در این مراسم هرکدام حدود 15 دقیقه سخنرانی کردند.

تاکید بر اجرای فاز ۲ پرورش میگو در گمیشان، واگذاری مزارع پرورش میگو به سرمایه گذاران بومی، تکمیل زیر ساخت لازم برای توسعه و افزایش تولید، ارتقای فرهنگ مصرف آبزیان در میان مردم منطقه، راه اندازی صنایع تبدیلی مرتبط با شیلات در منطقه از اهم موارد مطرح شده در سخنرانی مسئولین بود.

سالن محل برگزاری مملو از جمعیت بود و جلال ایری نماینده مردم غرب استان در مجلس نیز در ابتدای سخنرانی خود بر کمبود تالارها و سالن های بزرگ در شهرستان محروم گمیشان اشاره کرد و بر ضرورت توسعه این فضاها تاکید کرد.

با وجود نصب بنرهایی مبنی بر خیر مقدم به استاندار گلستان در محوطه برگزاری مراسم ، علی محمد زنگانه استاندار گلستان در این مراسم حضور نیافت. حضور خبرنگاران از مرکز استان برای پوشش خبری این مراسم پررنگ بود.

از نکات جالب این مراسم حضور سید اقبال واحدی مجری قدیمی صدا و سیما در شهر کومیش دپه بود که در حاشیه و جریان این مراسم ضمن گفتگو با مسئولین شیلات و تعدادی از حاضرین به ضبط برنامه مشغول بود.

دیدگاه‌ها  

0 #1 کلته 1401-09-11 19:27
در این مراسم جای کارگران مزارع پرورش میگو یا کارگران واحدهای فرآوری خالی بود. کاش متولیان امر جمعی از این عزیزان زحمتکش را در این جشن تجلیل می کردند. حتی هماهنگی می شد تا به عنوان نماینده قشر کارگر ساغل در این ثنعت دقایقی در حضور رییس سازمان شیلات کشور پشت تریبون دغدغا های خودشان را مطرح می کردند.
نقل قول کردن
0 #2 مرادی 1401-09-11 19:40
مراسم خوبی بود. البته میشد بزرگوار هرکدام حداکثر ۵ دقیقه صحبت می کردند و دقایقی هم به نماینده سرمایه گذاران ، کارشناسان فنی و حتی کارگران شاغل در بخش های مختلف این صنعت وقت می دادند تا صحبت بکنند. همچنین بخش های چینی آن پررنگ تر می شد تا بیشتر جنبه جشن به خود بگیرد. به هرحال از تلاش همه دست اندرکاران صنعت میگو و متولیان شیلات تشکر می کنم.
نقل قول کردن
0 #3 گل محمد 1401-09-12 08:11
آموزش و هدایت سرمایه گذاران سمت صنعت میگو می تواند به رونق آن کمک کند. همچنین راهکارهایی رای تجمیع سرمایه های خرد و هدایت آنها به سمت این کار از طرف متولیان اندیشیده و اجرایی شود. البته در کنار آن بانک ها نیز در حمایت از این حوزه کم کاری نکنند. اشتغال جوانان ، تولید ، صادرات و امنیت غذایی و گردش مالی از مزایای این صنعت است و قابل توجه مردم و مسئولین.
نقل قول کردن
0 #4 مسعود 1401-09-12 08:54
میگو بیشتر برای صادرات تولید میشه. اگه به قیمت مناسب به دیت مردم برسه مصرف می کنن. چند عدد میگو داخل بسته بندی ۱۰۰ هزار تومان. اینطوری اکثر مردم نمی تونن مصرف بکنن.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر