c_300_250_16777215_10_images_2m_24881.jpeg

 

ترکمن سسی - بخشی احسان خوجه متولد ۱۳۷۵ فرزند عراز قلی ساکن روستای بزرگ یلمه سالیان است. وی چند سالی است با حضور در مناسبت ها و مجالس مردمی در عرصه موسیقی اصیل ترکمنی بصورت حرفه ای فعالیت میکند.

 

بخشی احسان میگوید:
هنر دوتار نوازی و کمانچه نوازی و بخشی گری را نزد استاد مرحوم بخشی رحیم خیوه لی که نسبت فامیلی با وی داشتیم شروع نمودم. پس از در گذشت آن مرحوم‌ برای ادامه آموزش این هنر نزد استاد میثم شاعری رفتم و فنون خوانندگی را نزد وی آموختم.
سپس برای ادامه و تکمیل فنون خوانندگی با موسیقی اصیل ترکمنی نزد استاد متین بدخشان رفتم و تا حدودی بصورت تکمیلی این هنر را آموختم.

این هنرمند ترکمن ادامه داد: از شروع تا پایان آموختن این هنر بیش از دو سال بطول انجامید تا این هنر را بصورت حرفه ای آموزش ببینم.

بخشی احسان افزود: حدود ۵ الی ۶ سالی است در محافل جشن عروسی ها با دوتا خوانندگی میکنم‌ که به گفته بینندگان و شنوندگان از اجرا هایم رضایت دارند و برای ادامه کار خوانندگی تشویق میکنند.

 

با چند نفر از بخشی های سرشناس ترکمنستان نسبت فامیلی داریم‌. بزودی بخشی عظیم ای جان بخشی ترکمنستانی از بستگان مان به ترکمن صحرا سفر خواهد کرد و چند روزی مهمان ما خواهد بود.

 تعدادی از بستگان نزدیک پدری خود در کشور ترکمنستان از بخشی های سرشناس هستند. از جمله وارای ای جان، مرد ای جان، هان گلدی ای جان، عظیم ای جان، عرازمد ای جان.

مرتب با آنها ارتباط تلفنی باهم داریم.

بخشی احسان خوجه از خبرنگاران و مدیران پایگاه های خبری بابت توجه به هنرمندان تقدیر تشکر نمود و تاکید کرد هنر های اصیل نباید فراموش شوند چون میراث گذشتگان ماست.
گزارش از :عبدالرضا نظری

c_300_250_16777215_10_images_2m_24880.jpeg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر