c_300_250_16777215_10_images_photo_2022-05-01_14-53-24.jpg

 


ترکمن سسی - عضو ستاد استهلال گلستان گفت: مرجع اصلی و رسمی اعلام شروع ماه مبارک و عید سعید فطر دفتر مقام معظم رهبری می باشد.


به گزارش رابط خبری مرکز اسلامی گلستان، محمد باقر محمد شفیع در دومین جلسه ستاد استهلال اهل سنت استان گلستان در آستانه حلول ماه شوال و عید سعید فطر گفت: مرجع اصلی و رسمی اعلام شروع ماه مبارک و یا پایان ماه رمضان و عید سعید فطر، دفتر مقام معظم رهبری است و غیر از آن هر نوع شایعه ها و نکاتی که مطرح می شود، باطل است و ارزشی ندارد.


وی خاطرنشان کرد: ما در آستانه عید فطر منتظر می مانیم که دفتر استهلال مقام معظم رهبری به یقین برسد و اعلام کند.


عضو ستاد استهلال گلستان افزود: در جلسات مختلف پیرامون مساله استهلال صحبت شده است و امروز علمای ما با نکات نجومی و رویت هلال آشنایی اولیه دارند.


محمد شفیع گفت: ۲۹ شعبان وقتی راجب رویت هلال صحبت کردیم بیان شد که رویت هلال ماه در این روز میسر نیست و بنابراین رویت هلال ماه رمضان در ۳۰ شعبان مصادف با ۱۳ فروردین اتفاق افتاد و بدین ترتیب ماه شعبان 30 روزه شد.


وی گفت: در روز 29 ماه مبارک رمضان که مصادف است با 11 اردیبهشت ماه 1401 می باشد، هلال ماه روز یک شنبه در همان حدود برقرار است و احتمال رویت هلال وجود دارد. قسمت های که در سمت غرب کشورمان هستند اغلبشان ممکن با چشم غیر مسلح هلال را رویت کنند. در پهنه ایران نیز اگر شرایط مساعد جوی حاکم باشد با دوربین ها و تلسکوپ های موجود، امکان رویت هلال وجود دارد و انشاالله مسلمین عید فطر را جشن بگیرند.


عضو ستاد استهلال گلستان بیان کرد: در استان گلستان به شرط مساعد بودن هوا با همکاری گروه های رصد برای رصد هلال به منطقه درازنو خواهیم رفت و اگر شرایط جوی مساعد نبود، در منطقه هزارپیچ گرگان مستقر شده و رصد را پی می گیریم.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر