c_300_250_16777215_10_images_1244962_orig.jpg


گرگان : ترکمن سسی - تعدادی از آثار قلمی گلستانی ها درباره مردم و فرهنگ کشور قزاقستان در حاشیه سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان به نمایش در آمد.


به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، به مناسبت سی امین سالگرد روابط دیپلماتیک بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان، مراسمی با حضور اسخت اورازبای، سفیر جمهوری قزاقستان، علی محمد زنگانه استاندار گلستان، یربول احمدوف سرکنسول جمهوری قزاقستان در گرگان، ذوالفقار امیرشاهی رییس نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان و جمعی از مسئولان استانی و شهروندان و چهره های شاخص قزاقستانی ساکن در گرگان در صبح امروز یکشنبه 10 مهر ماه برگزار شد.
در حاشیه این مراسم، ضمن برپایی نمایشگاه عکس مردم نگاری قوم قزاق ساکن در شهرستان گرگان به همت و هنر «سحر حسن زاده» هنرمند عکاس گلستانی، گوشه ای از آثار قلمی  گلستانی ها درباره مردم و فرهنگ قزاقستان به نمایش در آمد.
کتاب های،چهره ملی قزاقستان : پژوهشی در زندگینامه اراز محمد تور محمد، عالم علمی و دینی قزاقستان( ۱۹۳۸ - ۱۸۸۸م)، قزاقستان روابط اقتصادی و مشترکات تاریخی و فرهنگی آن با استان گلستان و قزاق ها در هشت سال دفاع مقدس به قلم موسی جرجانی نویسنده و پژوهشگر گلستانی از جمله آثار موجود در این نمایشگاه بود.
همچنین شماره هایی از فصلنامه های «استارباد» به مدیرمسئولی «علی بایزیدی» و نیز فصلنامه «میرداماد» به مدیر مسئولی احمد خواجه نژاد که در آن ها مطالبی درباره فرهنگ و مردم قزاقستان قلمی و چاپ شده بود، در این رویداد به نمایش در آمد که تنها گوشه ای از انبوه مطالب منتشره در نشریات استان گلستان درباره قوم دوست و برادر قزاقستان است.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر