c_300_250_16777215_10_images_11011.jpg

 

ترکمن سسی - رییس ستاد اجرایی خدمات سفر مراوه‌تپه اعلام کرد: در نیمه نخست تعطیلات نوروزی امسال افزون بر هفت هزار مسافر از آرامگاه "مختومقلی فراغی" مشهور به فردوسی ترکمن‌ها در روستای "آق‌توقای" این شهرستان مرزی دیدن کردند.


لقمان قربانی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا بیان داشت: از ۲۵ اسفند پارسال تا پایان دیروز شنبه پنج فروردین امسال در مجموع حدود ۱۷ هزار نفر مسافر و گردشگر نوروزی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، فرهنگی و مذهبی مراوه‌تپه واقع در منتهی الیه شمال شرق استان گلستان دیدن کردند.
وی اضافه کرد: حضور در عرصه‌های طبیعی مراوه‌تپه با ۹ هزار گردشگر و پس از آن حضور ۷ هزار نفری در آرامگاه و مجموعه گردشگری مختومقلی فراغی به ترتیب بیشترین فراوانی مسافران و گردشگران نوروزی در این شهرستان بوده است.
قربانی ادامه داد: از مجموع مسافران و گردشگرانی که در نیمه نخست تعطیلات نوروزی امسال به مراوه‌تپه سفر کردند، ۸۶۷ نفر در مراکز و اماکن پیش بینی شده برای اسکان آنها شامل واحدهای بوم گردی روستایی، مدارس، مهمانسرای ادارات و نهادها و اقامتگاه‌های موقت (چادر مسافرتی و کانکس) اقامت کردند.
به گفته وی، هم اکنون چهار واحد بوم گردی هر کدام با ظرفیت چهار اتاق، یک خانه مسافر با ظرفیت ۲ اتاق و چهار آموزشگاه و خوابگاه شبانه روزی هر کدام با چند اتاق مجهز به لوازم زندگی و امکانات مورد نیاز در ۲ شهر مراوه‌تپه و گلیداغ پیش بینی شده است.

دیدگاه‌ها  

0 #1 محمد مددی 1402-01-08 20:08
میگن امسال مراسم گرامیداشت دویست و نودمین سالروز تولد مختومقلی در هفته دوم اردیبهشت برگزار میشه.
نقل قول کردن
0 #2 اینچه برونی 1402-01-09 07:24
امسال نیمه اردیبهشت شاهد حضور حدود ۵۰ هزارنفری دوستداران فردوسی ترکمن ها در آق توقای خواهیم بود. امسال دویست و نودمین سالروز تولد مختومقلی فراغی شاعر بزرگ ترکمن هاست.
نقل قول کردن
0 #3 مهربان 1402-01-09 07:37
مراسم مختومقلی یک فستیوال بزرگ منطقه ای در شمال شرق کشور است. هم از لحاظ فرهنگی اجتماعی و نیز استقبال و مشارکت مردمی مراسم بزرگی هست.
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر