c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-12-12_19-11-12.jpg

 


ترکمن سسی - رسول مظفری کارآفرین موفق و قائم مقام شرکت بافه سیم گلستان، در دیدار با جمعی از فعالان رسانه ای ترکمن از آمادگی برای انتقال تجارب کارآفرینی خود در راستای رشد اقتصادی و ارتقای معیشت مردم سخن گفت.


وی در این دیدار که ظهر سه شنبه 21 آذر در علی آباد برگزار شد گفت که دارای دکترای علوم سیاسی، مطالعات منطقه ای و روابط بین الملل است و ۳۰ سال سابقه کارآفرینی دارد.

مظفری یادآوری کرد که کار اقتصادی را از حدود ده سالگی در مقیاس کوچکتر آغاز کرده و بخشی از خاطرات و فراز و نشیب های فعالیت اقتصادی و کارآفرینی خود را در کتابی با عنوان "رویایی که می فروشی" نوشته و سه سال برای آن کتاب زحمت کشیده است.

او گفت که ۱۵ سال پیش وارد گروه بافه سیم گلستان شده و در میان ۳۶۹ رقیب در بازار سیم و کابل، برای باز کردن مسیرهای صادراتی محصولات شرکت تلاش های زیادی داشته است.

وی از اولین سفر بازاریابی خود به بیشکک قرقیزستان و زمستان سخت آنجا گفت و تاکید کرد که برای رسیدن به موفقیت باید ریسک بکنیم، در غیر اینصورت موفقیت بدست نمی آید.

مظفری اعلام کرد که در حال حاضر چسب برق نسوز و ۲۰۰ نوع محصولات روشنایی در مجموعه نورلند تولید و صادرات این محصولات حدود ۳۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی دارد.

وی با بیان اینکه شرکت بافه سیم گلستان دو بار عنوان واحد نمونه ملی استاندارد را دریافت کرده افزود که امروز محصولات روشنایی را صادر می کنند چون قیمت تمام شده با آوردن دستگاه های استرلینگ و ترزیق پایین آمده است.

مظفری گفت که تاکنون در قالب فعالیت اقتصادی و کارآفرینی ۸۵ سفر خارجی و در ۷ کشور موفق شده و برآیند آن نمره قبولی است.

او اظهار کرد که شرکت بافه سیم گلستان در کنیا و اوگاندا دفتر دارد و در غنا و نیجریه شریک تجاری دارند.

این کارآفرین موفق گفت که چندین زیر مجموعه برای هلدینگ نورلند راه اندازی کرده اند و گردشگری آتلند از جمله این زیر مجموعه هاست.

مظفری اعلام کرد که بخشی از ارزهای حاصل از صادرات کابل و سیم را از آفریقا قهوه وارد می کنند و داخل ایران بسته بندی و با مارک جیراف کافی به بازار عرضه می کنند. ضرورت تنظیم قانون برگشت ارز به نفع تولید کنندگان دارای محصول صادراتی نیز موضوع دیگری بود که او مطرح کرد.

وی گفت که در حال حاضر فرانسه و ایتالیا رقبای اصلی آنها حال در تولید و صادرات سیم و کابل است.

مظفری با اشاره به اینکه وضعیت گردشگری کشور در حال حاضر شرایط مناسبی ندارد گفت که سود حاصل از گردشگری حدود ۷ برابر سود صنعت است و با کمترین سرمایه گذاری ها می توان در گردشگری نتیجه گرفت.


این کارآفرین موفق در پایان با بیان اینکه اقتصاد و معیشست امروزه از دغدغه های اصلی جامعه ماست یادآوری کرد که خیلی مشتاق است تا بتواند از تجربیات خود در عرصه کارآفرینی برای رشد و توسعه کشور بهره ببرد.


c_300_250_16777215_10_images_photo_2023-12-13_19-27-40.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر