c_300_250_16777215_10_images_photo_2024-01-30_16-26-43.jpg


ترکمن سسی – رئیس هیات ورزش های دریایی و ساحلی گلستان از برگزاری جشنواره ملی "دریادها " در دهه فجر امسال خبر داد و گفت: جشنواره ملی دریادها در استان دریایی گلستان در یادها باقی خواهد ماند.


مصطفی خسروی رئیس هیات ورزش های دریایی و ساحلی استان اظهار کرد: گلستان بعنوان رنگین کمان اقوام و برخوردار از ۹ اقلیم ثبت شده جهانی از ۱۱ اقلیم موجود در دنیا، در دهه فجر امسال ویترین جشنواره ملی دریادها در ایران اسلامی خواهد بود.
خسروی بیان کرد: این جشنواره در واقع میدانی جهت ترکیب ورزش ها و ارزش هاست. اهتزاز پرچم مقدس نظام توسط ورزشکاران ورزش های دریایی و ساحلی با محوریت کمیته های تخصصی در رشته های ماهیگیری ورزشی، جت اسکی، قایق های تندرو، پدل برد، چند گانه و پیاده روی در آب و... در اوج قهرمانی، مرام پهلوانی را به تصویر خواهد کشید و شور و حال خاصی را به فضای دهه فجر سال جاری در گلستان خواهد بخشید.
خسروی ادامه داد: اجرای رویدادهای علمی پژوهشی، جشنواره های دریامحور، اقتصاد دریاپایه، برپایی بازارچه های سنتی و بومی و محلی در کنار منابع آبی هر شهرستان و اجرای مسابقات ورزش های دریایی و ساحلی، با هدف اجرای منویات فرماندهی معظم کل قوا در خصوص توسعه دریامحور از اهم برنامه های ستاد اجرایی این جشنواره ملی مندرج در شورای اداری استان خواهد بود.
خسروی اشاره کرد: تعامل با محیط زیست و همه دستگاه های اجرایی، اطلاعاتی و امنیتی استان، " رسام" را که مخفف رقابت،سلامت، ایمنی و امنیت و مشارکت حداکثری می باشد متجلی خواهد ساخت.
وی افزود: از ۱۲ بهمن الی ۲۲ بهمن ضمن برگزاری این جشنواره تحت هدایت فرمانداران محترم در هر شهرستان با محوریت سدها، رودخانه ها، تالاب ها، آب بندانها ، سواحل و... و همچنین  در حوضچه اداره بنادر بندر ترکمن، غرفه های متنوع غذاهای سنتی و محلی، تنور داغ و پخت نان بومی، پوشاک، ماهی، میگو  انواع آبزیان شمال و جنوب کشور و...با تخفیف ویژه بمناسبت دهه مبارکه فجر،همراه با ورزش ها و مسابقات متنوع دریایی و ساحلی، دارت ساحلی، طناب کشی خانوادگی و بازی هی بومی و محلی و... شور و هیجان و نشاط مثال زدنی را در جامعه تزریق خواهد نمود و در ۲۲ بهمن ماه با حضور حداکثری آحاد مردم در اسکله بنادر بندر ترکمن، اختتامیه بی نظیر، همراه با قرعه کشی، اهدا جوائز و قایقرانی و بارج سواری رایگان در دریا انجام خواهد شد.
خسروی در ادامه بیان کرد: اجرای جشنواره دریادها تبلور وحدت، نشاط و برادری در استان  گلستان خواهد بود. حفاظت از تالاب های بین المللی و منابع آبی استان از مهمترین وظایف الهی، انسانی و قانونی هیات ورزش های دریایی و ساحلی است که مستلزم همکاری و هم افزایی بیش از پیش با محیط زیست و همه دستگاه های ذیربط استان می باشد.
خسروی در پایان اشاره کرد: در فرهنگ ورزش های دریایی و ساحلی، ورزشکاران، دل به دریا زده و  تار و پود قهرمانی و پهلوانی را در دار قالی رنگین کمان اقوام یعنی گلستان، در هم می تنند و جلوه ای از اتحاد و انسجام ملی، با قدم های استوار این مردان آهنین دریا در کرانه و پس کرانه، آزین سازی می گردد.
وی یاد آور شد: اینجاست که در استان گلستان به خود می بالیم و با نام جشنواره ملی دریادها، با محوریت ورزش های دریایی و ساحلی، احیای خلیج گرگان را در دهه فجر جاری و احیای دوباره اسلام را در دهه فجر سال ۱۳۵۷، توأمان با هم جشن میگیریم. جشنی که هر دو ریشه در فرمایشات امامین انقلاب دارد.
خسروی تصریح کرد: فرمان قیام امام راحل در سال ۵۷ که سال انفجار نور و حیات دوباره اسلام در ایران بود و فرمان توسعه دریامحور مقام معظم رهبری مد ظله العالی، که حیات بخشی خلیج گرگان را با محوریت دولت انقلابی به ارمغان آورد.
رئیس هیات ورزش های دریایی و ساحلی گلستان خاطر نشان کرد: گوش به فرمان ولایت ، در کنار استاندار عزیز و دلسوزمان محکم ایستاده ایم و به مردم شریف و بزرگواران گلستان عرضه می داریم:
دست در دست هم دهیم به مهر
گلستان خویش را کنیم آباد

 

c_300_250_16777215_10_images_photo_2024-01-30_16-26-48.jpg

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر