c_300_250_16777215_10_images_2015_6bea311c-3af2-41ad-8ae8-de8899eb1272.jpeg

 

ترکمن سسی - سخنران مراسم صدقه عاشر آی در منزل شهیدان حبیب لی گفت: براساس آموزه های قیام حضرت امام حسین (ع)، شهادت طلبی و ایستادگی مقابل ظلم و دفاع از مظلوم باید اولین نیت و اقدام انسان آزاده باشد.

 

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی ، الله قلی آخوند توماج، قبل از ظهر سه شنبه 26 تیر 1403 و همزمان با روز عاشورا در مراسم صدقه عاشر آی در منزل پدر شهیدان حبیب لی در آق قلا اظهار کرد: قیام حضرت امام حسین(ع) سراسر درس و آموزه های ارزشمند است. از درس های سرور شهیدان است که انسان اگر آزادگی و زندگی آزادانه ، عزت، کرامت و شرافت را دوست دارد هرگز نباید مقابل فرعون و فرعونیان سرخم کند. هرگز نباید ایستادگی مقابل ظلم و دفاع از مظلوم را رها کند.

این عالم اهل سنت با اشاره به اینکه امام حسین(ع) برای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، افزود: مومن باید ایمان استوار داشته باشد و قدرت و تجهیزات ظاهری و باطنی فرعون و فرعونیان به هیچ عنوان نباید مانع حمایت او از حق و اسلام باشد.

آخوند توماج ادامه داد: از آموزه های قیام حضرت امام حسین (ع) است که انسان باید در برابر مصایب و مصیبت ها صبر و شکیبایی پیشه کند و این سنت و روش رسول الله بوده است.

سخنران مراسم صدقه عاشر آی در آق قلا گفت: در روایت آمده است که پیامبر اکرم(ص) فرمودند: هرکس حسن و حسین را دوست داشته باشد مرا دوست داشته است و هرکس بر حسن و حسین خشم گیرد بر من خشم گرفته است.

در پایان این مراسم که جمعی از علما، مسئولین شهرستان آ قلا و اهالی حضور داشتند از طرف مهدی(ماتی) آخوند حیبیب لی پدر شهیدان عبدالرحمن و ارازمحمد حبیب لی از میهمانان پذیرایی و قدردانی و برای ارواح طیبه شهدای کربلا و شهیدان حبیب لی دعای خیر شد.

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر