c_300_250_16777215_10_images_99005.jpg

 

ترکمن سسی : مهران دالوندی - آیا می دانید چند نفر ساعت (Man_hour) در صف های طولانی نانوایی ها به بطالت می گذرد؟

 

اگر فرضاً 1000 نفر در نانوایی 2 ساعت را در صف سپری کنند،2000 نفر ساعت وقت کشی کرده اند در حالیکه اگر این تعداد افراد در پروژه عمرانی 2 ساعت کار می کردند 2000 نفر ساعت وقت صرف سازندگی شده است. بله وقت در تمام دنیا طلاست ولی در ایران به این صورت وقت اسراف می گردد.شوربختانه اتلاف وقت در صف های CNG, ترافیک های سنگین و...نیز صورت می گیرد.

با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه می رسیم که بسیاری از نیروهای مولد کشور وقت خود را در صف های طویل  نانوایی ها می گذرانند.

گذشته از کشمکش ها ، دعوا و مرافعه های داخل صفوف برای نوبت  و عدم رعایت بهداشت عمومی و شرایط کرونایی ،شأن و منزلت مردم نیز زیر سوال می رود .

راه حل چنین مشکلی بسیار ساده بوده و آقای قربان آقا محمدی در شهرستان ایور خراسان شمالی با یک ایده جالب توانسته از صف بستن مردم و اتلاف وقت آن ها جلوگیری نماید.

ایشان نانوایی خویش را تلفنی نموده و شما بعنوان مشتری به او زنگ زده و ایشان نیز سفارش را انجام داده و نان ها را آماده کرده و سپس با شما تماس حاصل کرده که نسبت به تحویل نان خود اقدام نمایید و شما بدون اتلاف وقت نان خویش را از نانوایی تحویل می گیرید .به همین سادگی نانوایی تلفنی و ابتکار عالی آقای قربان آقا محمدی مانع بسیاری از مشکلات مذکور گردیده و مدیریت واقعی زمان را که مانند تایم باکسینگ است به منصه ظهور می رساند .ایشان به همراه همسر خویش کار کرده و هیچ وقت نانی در نانوایی ایشان نمی ماند .از طرف دیگر ماندگاری نان تنوری ایشان و رعایت نظافت نیز از پارامترهای مثبت این نانوایی می باشد. نانوایی تلفنی از فشار روحی و استرس کاری خود نانوا نیز می‌کاهد.

پسندیده است که از تکنیک بجا و شایسته آقای آقا محمدی در شهرستان گنبد کاووس نیز استفاده شده و نانوایی تلفنی راه اندازی شود.از طرف دیگر شایسته است که سهمیه افراد کوشا،موفق و مشتری مدار مانند ایشان بیشتر گردد.

✍️مهران دالوندی

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر