c_300_250_16777215_10_images_947_23056.jpeg

 

ترکمن سسی - علی شاهینی، پژوهشگر و عضو بنیاد ملی نخبگان ایران در یادداشتی نوشت: چالشهای سیاسی از جمله مسائلی هستند که بر امنیت و توسعه جوامع تأثیر می گذارند. برای برون رفت از این چالش ها، میتوان از راهکارهای مختلفی استفاده کرد.


که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنم:
• ایجاد و تقویت همبستگی و وحدت ملی:
با ایجاد و تقویت همبستگی و وحدت ملی، می توان از تفرقه و تضاد بین گروه ها و جریان های سیاسی جلوگیری کرد و به ایجاد فضای مشارکتی و مسئولیت پذیری در حل مسائل ملی دست یافت. برای این منظور، باید از احترام به نظرات مخالف، ایجاد فضاهای گفتگو و تبادل نظر، اجرای عدالت و قانون و اصلاح ساختارهای سیاسی استفاده کرد.
• توسعه روابط خارجی و همکاری های بین المللی:
با توسعه روابط خارجی و همکاری های بین المللی، می توان از تحریم ها و فشارهای خارجی کاهش داد و به توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور کمک کرد. برای این منظور، باید از رویکرد همکاری و گفتگو با کشورهای همسایه و منطقه ای، به ویژه عربستان سعودی، مصر، امارات، بحرین و اردن، روابط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را بهبود بخشید و از اختلاف افکنی و دخالت های قدرت های فرامنطقه ای پرهیز کرد.
همچنین، باید با کشورهای آسیایی، به ویژه چین، هند و روسیه، روابط تجاری و اقتصادی را توسعه داد و در فرایند همکاری های منطقه ای و بین المللی فعالیت کرد.
• توسعه فرهنگ سیاسی و آگاهی بخشی:
با توسعه فرهنگ سیاسی و آگاهیبخشی، میتوان از افزایش سطح دانش و فهم مردم در مورد مسائل و چالشهای سیاسی بهره برد. برای این منظور، باید از ایجاد فضاهای گفتگو و تبادل نظر، انتشار کتاب ها و مقالات، برگزاری همایش ها و نمایشگاه ها، استفاده از رسانه ها و فناوری های ارتباطی استفاده کرد. اینها برخی از راهکارهای برون رفت از چالش های سیاسی هستند که البته نیاز به هماهنگی و همکاری بین دستگاه های مختلف دارند.

 

 

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر