c_300_250_16777215_10_images_2015_1949259.jpg

ترکمن سسی-با برگزاری نشست های ریش سفیدان سیستانی ها در چهار حوزه انتخابیه از ۶ حوزه گلستان کاندیداهای نهایی این قوم مشخص و سایر کاندیداها انصراف دادند.

به گزارش خبرنگار ترکمن سسی به نقل از کاسپین، استان گلستان که معروف و مشهور به نگین اقوام و مذاهب کشور و مدلی کوچک از ایران اسلامی است در خود مردمانی شریف، پارسا، مومن و ولایتمدار را از اقوام متعدد ازجمله، فارس، ترکمن، سیستانی، بلوچ، ترک، کرد، لر، شاهرودی، خراسانی و…. را در خود جای داده است. مردمانی تلاشگر، بی ادعا، مومن و پای کار نظام که همواره و در همه صحنه های تاریخ انقلاب از خود رشادت و دلاوری را به نمایش گذاشته اند.

اما موضوع صلی در این مجال انتخاب و نگاههای قومیتی در انتابات در این استان است که همواره بر نگاههای جریانی و حزبی چربیده و نشان داده است بیش از آن تاثیر احزاب و گروههای سیاسی در نتیجه بیرون آمده از صندوق های رای در طول تاریخ انقلاب موثر بوده است.

استان گلستان دارای شش حوه انتخابیه و مجموعه ۷ نماینده در خانه ملت دارد و در انتخابات پیش رو همچون سایر انتخابات همه اقوام برای بدست آوردن کرسی هایی در این کارزار خود را آماده کرده اند.

تنها در دوره قبل بود که قومیت ها با توجه به حضور همیشگی برخی اقوام در جمع نمایندگان با طمع افراد آن قوم و کثرت و تعدد کاندیداهایشان با رای شکنی خود نتوانستند به مجلس راه یابند.

اما در دوره اخیر همه قومیت ها از جمله ترکمن ها و سیستانی ها با عزم جدی تری با راهبرد اجماع بر روی ی کاندیدا وارد عرصه شده اند و خود را نزدیک به خانه ملت و کرسی های بهارستان می بینند.

سیستانی ها با تمرکز بر ۴ حوزه انتخابیه برای خود حداقل دو کرسی در مجلس را حتمی می دانند و در این ۴ حوزه با به اجماع رسیدن بر روی یک گزینه خود را آماده کارزار انتخابی کرده اند.

سیستانیها در گرگان پس از کش و قوسهای فراوان با کنار رفتن دکتر ناصری نماینده ادوار مجلس در گرگان به نفع خانم آبشناس رسما با یک کاندیدای واحد وارد عرصه شده اند و امیدوارند همچون برخی از دوره های گذشته کرسی دوم مجلس در این شهرستان پس از سیدعلی طاهری به آنها برسد.

در آزادشهر که کانون دوم توجه سیستانیها در این انتخابات است سه فرد سرشناس و سه کاندیدای غیر سرشناس سیستانی ها در شب های گذشته در نشستی مشترک با ۵۰ ریش سفید قوم خود در نهایت با پرچمی واحد به نفع علیرضا ابراهیمی بخشدار سابق فندرسک به میدان آمدند و عباس نیاوند معاون سابق استاندار و زهرا نورا رئیس شورای شهر گرگان با انصراف از این انتخابات در اقدامی اخلاقی میدان را برای کاندیدای وحد سیستانیها در این حوزه هموار کردند.

کلاله و گنبدکاووس نیز دو حوزه انتخابیه دیگری است که سیستانیها هرچند به اندازه آزادشهر وگرگان امیدواری برای تصاحب کرسی ندارند اما چندان هم بی امید نبوده و با رسیدن به کاندیدای واحد که عبارتند از فرهاد شیبک بخشدار سابق داشلی برون در گنبدکاووس و دکتر آریان مهر رئیس بیمارسان پیامبر اعظم(ص) در شهرستان کلاله شانس خود را در این دو حوزه نیز امتحان می کنند.

به عبارت دیگر در تکاپو و تلاش همه قومیت ها برای اجماع این سیستانیها بودند که با تلاش ریش سفیدان خود زودتر پرچم اتحاد را به اهتزار درآورده و نتایج نهایی خود برای گزینه های انتخابات ۷ اسفند اعلام کردند.

دیدگاه‌ها  

+1 #1 ترکمنی 1394-11-04 23:06
امیدواریم ترکمنها هم چنین کنند .
نقل قول کردن
+1 #2 زراعتگری از چوپلانی 1394-11-06 16:36
انشاله ریش سفیدان سیستانی بر اساس لیاقت افراد نهایی را معرفی کنند و کاندیدا پس از کسب ارا باعث سربلندی سیستان در مجلس شوند نه دنبال کارخانه لاستیک سازی برای خود در بهترین نقطه ی زیستی کشور که پس از چند سال باعث تخریب محیط زیست و شیوع انواع سرطان و بیماری های تنفسی در منطقه ی گرگان شود و در اخر فقط به فکر حمایت از تولید ملی و جذب گردشگر باشد چون این امریکا باز هم به بهانه های دیگری باعث تحریم کشور می شود
نقل قول کردن
+1 #3 آزاد 1394-11-07 07:55
برادران سیستانی معقول عمل میکنند. امیدوارم که در نهایت ما هم در آن موقعیت قرار بگیریم. البته تضارب آرا و این که همه نظرات شنیده شود هم خوب است.
نقل قول کردن
0 #4 شیخ 1394-11-07 18:29
با سلام وعرض ادب لازم است در خصوص نوشته بالا یک اصلاحیه بنویسم وآن اینکه در حوزه مینودشت وکلاله ریش سفیدان سیستانی روی کسی اجماع نکردند آنها چون در دوره قبل میزان آراء خود را متوجه شدند در این دوره با مهندس سید نجیب حسینی اعتلاف کردند تا از این طریق مطالبات خود را در منطقه لحظ کنند الان اکثریت ریش سفیدان در کنار مهندس حسینی درحال معرفی او به عوام هستند هر چند خود عوام به این سمت گرایش فراوان دارند
نقل قول کردن

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر