c_300_250_16777215_10_images_12090.jpg

 

 

ترکمن سسی - عبدالرسول جوادی بالاجاده - با اعلام اطلاعیه ها و شروع ستاد انتخابات کشور و انتصاب مسئولان ستاد انتخابات مجلس دوازدهم شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری،از شروع سال جاری " نسیم انتخابات در آسمان گلستان به وزیدن گرفت " .


در همین راستا افرادی که شرایط خود را برای حضور در صحنه رقابت انتخاباتی مناسب می‌دانند با حضور در محافل ، مجالس عمومی و خصوصی و تشکیل جلسات از حضور در صحنه انتخابات خبر می‌دهند و عملا تبلیغات غیر رسمی برای معرفی برنامه ها و دیدگاه‌ها را به شیوه های سنتی اقدام و  گاها در فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی هم نشان هایی از حضور در میدان رقابت انتخاباتی دارد.

اگر چه انتخابات اسفند ۱۴۰۲ برای دو مجلس خبرگان رهبری و شورای اسلامی است، لیکن این حال و هوای سیاسی بیشتر در فضای انتخابات مجلس دوازدهم رقم می‌خورد و نماد بیشتری دارد.

و عملا فضای سیاسی استان برای انتخابات مجلس دوازدهم آماده تر شده است .

با این شرایط فضای انتخاباتی استان چند رنگی شده است .

رنگ برجسته آن معرفی عملکرد و اقدامات و خدمات،بازدیدها و دیدارهای نمایندگان فعلی مجلس در حوزه انتخاباتی پر رنگتر از سالهای اول تا سوم نمایندگی و دو منظوره " انجام ماموریتهای نمایندگی و یادآوری حضور در میدان رقابت انتخاباتی مجلس دوازدهم " شده است.

وجه برجسته آن حضور جاماندگان انتخابات گذشته از حوزه های انتخابیه و یارگیریها و رایزنی های سیاسی دوباره برای حضور در این میدان است که در فهرست‌های شنیدهای حوزه های انتخابیه پر رنگتر دیده می‌شود.

ضلع سوم این میدان سیاسی نوظهوران انتخاباتی است که بیشتر آن از جوانان فعال سیاسی با شعارهای انتخاباتی نو و جدید به چشم می‌خورد.

از سویی هم برای گرمادهی فضای سیاسی ، احزاب و گروهها را هم با تشکیل جلسات استانی و شهرستانی و بارور سازی جناحی که جریان‌های با قدمت "اصلاح طلب و اصولگرا "و ریشه های منبعث آن که با پشتوانه سیاسی و جریان‌ها در صدد پر رنگی جریان خود و شناسایی ظرفیت‌های موجود حزبی در حوزه های  انتخابیه هستند.


مشکلات و مسائل فراروی اقتصادی کشور پای فعالان صرفا اقتصادی را با شعارهای" گره گشایی و برون رفت از مشکلات مردم" با موضوعات "مهار تورم و رشد تولید و ارزش پول ملی، درمان اقتصاد دردمند کشور" نوظهورانه در میدان رقابت انتخاباتی مجلس دوازدهم قد علم کردند.


نکته مهم پیش بینی انتخابات مجلس دوازدهم، حضور جوانان در این میدان کارزار سیاسی است که شنیده ها و روایتها نشان از حضوری متفاوت با شعارهای " نسل سوم انقلاب و همراه با زرق و برق اجتماعی از مطالبات نسل امروز "می باشد که پیش بینی میدان دهی در این صحنه رقابت را در مقابل جریان‌های سنتی و قومیتی بیش از گذشته نماد دارد.

از آنجائیکه گلستان مهد اقوام مختلف است ، حضور قومیتی کاندیدها هم تامل بیشتری برای حضور حداکثری در این میدان دارد.

همه این شرایط و حضور متفاوت و رنگارنگ در گرمادهی سیاسی " آسمان گلستان" اثر بخش و موجبات انسجام و حضور حداکثری مردم در پای صندوقهای رای خواهد بود.

از این سو مهندسان سیاسی استان باید " فضای آزاد اندیشی و انتخاب مردمی" را در جهت افزایش مشارکت مردم در این صحنه فراهم آورند .

این در صورتی است که هنوز حلقه های سیاسی برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری  چون مجلس شورای اسلامی راه نیافته یا در محافل سیاسی و اجتماعی جریان سازی نشده است از آنجایبکه اهمیت مجلس خبرگان هم بسیار بالاست "جریان سازی حضور و رقابت انتخاباتی در این مجلس هم باید مورد توجه برنامه ریزان سیاسی قرار گیرد ".

در بخش های بعدی به فرایند حضور کاندید ها در حوزه های انتخابیه استان بویژه مرکز و غرب استان پرداخته خواهد شد.


به قلم: عبدالرسول جوادی بالاجاده - فعال رسانه ای استان گلستان

نوشتن دیدگاه

مخاطبان گرامی، برای انتشار نظرات لطفا نکات زیر را رعایت فرمایید:
- نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- نظرات حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های اسلامی منتشر نمی‌شود.
- نظرات بعد از ویرایش ارسال می‌شود.


تصویر امنیتی
تصویر امنیتی جدید

 

ترکمن سسی

turkmensesi

تبلیغ

 

نوین وب گستر